Ford prezintă E-Transit: primul model Transit 100% electric

  • Ford anunță E-Transit, pregătit pentru a fi lansat în primăvara anului 2022. Versiunea 100% electrică a celei mai vândute autoutilitare pentru transportul mărfurilor din lume beneficiază de tehnologii și servicii de conectivitate avansate, alături de capabilitățile specifice Transit, precum posibilități nenumărate de conversie și asistență specială din partea dealerilor specializați Transit
  • Modemul FordPass Connect, care face parte din dotarea standard, asigură soluții de conectivitate, ajutând clienții să optimizeze eficiența flotei, prin identificarea facilă a punctelor de încărcare și plata online a alimentării. De asemenea, permite actualizarea wireless a navigației și a altor funcții
  • Pro Power Onboard transformă E-Transit într-o sursă de energie mobilă cu o putere de până la 2,3 kW, permițând clienților să utilizeze și să își reîncarce echipamentele la punctul de lucru, ceea ce reprezintă o premieră europeană pentru vehiculele comerciale ușoare
  • E-Transit vizează o autonomie estimată de până la 350 km conform standardului WLTP, ceea ce reprezintă aproximativ de trei ori mai mult decât distanța parcursă zilnic în medie de vehiculele de flotă din UE
  • Cheltuielile reduse pentru întreținere ajută la obținerea unei economii de aproximativ 40% în ceea ce privește costul asociat cu revizia în comparație cu modelele diesel. E-Transit oferă cel mai mare interval de revizie din clasa sa: un an, fără limită de kilometri.
  • E-Transit le oferă clienților europeni o gamă generoasă de opțiuni în materie de caroserii, lungime, înălțime a plafonului și masă totală maximă autorizată, rezultând 25 de variante posibile. Sarcina utilă vizată este de până la 1.616 kg în cazul versiunii autoutilitară și până la 1.967 kg în cazul versiunii autoșasiu.

DUNTON, Regatul Unit, 12 noiembrie 2020 – Ford, liderul mondial pe segmentul autoutilitarelor pentru transportul mărfurilor, prezintă astăzi noua autoutilitară E-Transit, un vehicul inteligent care le va oferi clienților productivitate superioară datorită sistemului de propulsie complet electric, soluțiilor software, serviciilor și opțiunilor Pro Power Onboard.

„Ford este liderul pe piața de vehicule comerciale din America de Nord și Europa. Așadar, tranziția flotelor de vehicule către emisii zero, în special pe segmentul livrărilor la nivel local, aflat într-un stadiu de dezvoltare rapidă, este esențială pentru a ne atinge obiectivul de 0 emisii de carbon până la finele anului 2050”, a declarat Jim Farley, președinte și CEO Ford. „Ford este pregătit să conducă schimbarea care a început cu modelele Transit Custom Plug-In Hybrid și EcoBlue Hybrid. Este benefic pentru planetă și reprezintă un avantaj și pentru clienți, datorită costurilor de operare mai mici și noilor tehnologii în materie de conectivitate, care le vor fi de ajutor afacerilor lor”.

Noul E-Transit este susținut de o puternică rețea globală formată din peste 1.800 de dealeri de vehicule comerciale Ford, incluzând și rețeaua de 1,000 de centre Transit pentru vânzări și service, din Europa. E-Transit beneficiază, de asemenea, de colaborări cu sute de furnizori de servicii de conversie și modificare a vehiculelor din toată lumea, care oferă suport și diverse accesorii pentru versiunile cu motorizare diesel ale modelului Transit.

În timp ce majoritatea noilor veniți pe piața autoutilitarelor încă mai construiesc prototipuri, dezvoltă protocoale de testare și încearcă să găsească soluții pentru condițiile de utilizare dificile, ecosistemul vehiculelor comerciale Ford se extinde oferind software pentru monitorizarea vehiculelor și soluții de conectivitate pentru flote în vederea integrării eficiente în operațiunile cotidiene.

„Ne intensificăm eforturile de dezvoltare a aplicațiilor software și serviciilor digitale pentru a îi ajuta pe clienții noștri operatori de flote să crească și să își desfășoare activitatea cu mai multă eficiență”, a declarat Farley.

Ford, care este principala marcă de vehicule comerciale în Europa și America de Nord, construiește gama de vehicule Transit de 55 de ani și vehicule comerciale încă din 1905. Compania va construi modelul E‑Transit pentru clienții europeni la fabrica Ford Otosan Kocaeli din Turcia, pe o linie de producție dedicată, alături de premiatul model Transit Custom Plug-In Hybrid. Pentru piața nord-americană, autovehiculul va fi produs la Kansas City Assembly Plant din Claycomo, Missouri.

Mobilitate Verde

Concomitent cu creșterea cererii pentru vehicule de livrare, orașele din toată lumea, de la Londra la Los Angeles, își propun să creeze zone fără emisii de carbon, să reducă nivelurile de gaze cu efect de seră și să diminueze poluarea fonică.

„Din ce în ce mai mulți constructori, servicii de urgență sau utilitare aleg să folosească autoutilitarele Ford – de aceea noi ne-am asumat angajamentul de a îi ajuta pe clienți să facă tranziția către tehnologia de zero emisii”, a declarat Hau Thai-Tang, director pentru operațiuni și platforme de produse în cadrul Ford.

E-Transit, care va începe să fie livrat clienților europeni la începutul anului 2022, face parte din investițiile în electrificare în valoare de peste 11,5 miliarde de dolari efectuate de Ford la nivel mondial până în 2022. Noul model 100% electric Mustang Mach-E va ajunge în reprezentanțele europene la începutul anului viitor, iar modelul F‑150 integral electric va fi disponibil la dealerii din America de Nord de la jumătatea anului 2022.

În Europa, Ford derulează programe pilot cu tehnologii pentru vehicule comerciale electrificate încă din 2018, colaborând cu autoritățile din Anglia, Germania, Spania și Turcia pentru a studia cum au exploatat șoferii autovehiculele Transit Custom Plug-In Hybrid în Londra, Köln, Valencia și Ankara. Compania a pus în aplicare concluziile acelor studii, inclusiv cele referitoare la obiceiurile de încărcare și exploatare a vehiculelor de către utilizatori, în dezvoltarea modelului E-Transit și a serviciilor acestuia.

Autonomie și soluții de încărcare adaptate pentru activitatea companiilor

Cu o capacitate utilă a bateriei de 67 kWh, E-Transit oferă o autonomie estimată de până la 350 km conform ciclului WLTP combinat, 1 oferind o autonomie suficientă pentru satisfacerea necesarului zilnic, dar cu o capacitate adițională suplimentară pentru a compensa variabilele rezultate din diferitele grade de încărcare a vehiculului și condițiile meteo.

Astfel, E-Transit este ideal pentru mediul urban, rutele de deplasare și livrări în cadrul zonelor de trafic cu emisii zero delimitate prin geolocalizare, fără a îi forța pe proprietarii de flote să plătească pentru capacități suplimentare de stocare a energiei de care nu au nevoie.

Modurile de conducere ale lui E-Transit sunt adaptate la sistemul său de propulsie electric. Un mod Eco special vizează o ameliorare de până la 8-10% a consumului de energie, atunci când E-Transit este operat fără încărcătură, cu o accelerație dinamică sau la viteze de autostradă, potrivit datelor Ford. Modul Eco limitează viteza maximă, ajustează accelerația și optimizează controlul climatizării pentru a eficientiza autonomia disponibilă.

Vehiculul oferă, de asemenea, o funcție de climatizare prealabilă programată (Scheduled Pre-Conditioning), care permite programarea sistemului de climatizare astfel încât să ajusteze temperatura din habitaclu la nivelul preferat în timpul încărcării, asigurând disponibilitatea unei autonomii maxime.

Pe lângă faptul că ajută companiile să deruleze activități mai durabile, E-Transit oferă și avantaje comerciale clare. În cazul E-Transit, costul asociat cu revizia se reduce cu aproximativ 40% față de modelele echipate cu motoare cu combustie internă, ca urmare a cheltuielilor reduse cu întreținerea.2

În Europa, clienții vor beneficia de cea mai bună ofertă de revizii, la intervale de un an și fără limită de kilometri, care este acompaniată de pachetul de garanție pe opt ani și 160.000 km pentru baterie și componentele electrice de înaltă tensiune.3

„Misiunea noastră clară de a sprijini succesul afacerilor clienților noștri a contribuit la transformarea Ford în principala marcă de vehicule comerciale din Europa”, a declarat Hans Schep, director general pentru vehicule comerciale în cadrul Ford Europa. „Electrificarea aduce noi posibilități pentru clienții noștri de a-și gestiona mai eficient flotele. E-Transit are în spate mai mult de 55 de ani de experiență a gamei Transit, o rețea de dealeri și experți în conversie, și un ecosistem de instrumente digitale care vor ajuta la transpunerea potențialului electrificării într-o realitate de afaceri- la toate acestea se adaugă beneficiile transportului cu zero emisii.

Ford va oferi, de asemenea, o varietate de soluții de încărcare pentru a răspunde nevoilor flotelor și șoferilor, fie acasă, la locul de muncă, sau pe drum.

E-Transit este dotat cu funcție de încărcare rapidă atât de la surse de curent alternativ, cât și de la surse de curent continuu. Încărcătorul de bord de 11,3 kW al E-Transit poate asigura o încărcare de 100% în maximum 8,2 ore. 4 Prin alimentarea la o putere de până la 115 kW prin intermediul unui sistem de încărcare rapidă de înaltă putere de la o sursă de curent continuu, bateria E-Transit se poate încărca de la 15% la 80% în aproximativ 34 de minute. 4

Mai multă energie și conectivitate mobilă

E-Transit beneficiază de dotarea opțională Pro Power Onboard, care permite clienților din Europa să transforme vehiculul într-o sursă de energie mobilă, asigurând o putere de până la 2,3 kW pentru echipamentele electrice, la punctele de lucru și în timpul deplasării. Aceasta este o premieră pentru vehiculele comerciale ușoare pe piața europeană.

Modemul FordPass Connect 5, care face parte din dotarea standard, asigură o conectivitate optimă, ajutând clienții operatori de vehicule comerciale să gestioneze și să optimizeze eficiența flotei, prin intermediul unei serii de servicii dedicate pentru vehiculele electrice, disponibile în cadrul soluției pentru flote Ford Telematics.

Totodată, E-Transit aduce tehnologia de comunicații și divertisment SYNC 4 6 în segmentul vehiculelor comerciale, fiind echipat cu un ecran tactil de 12 inch ușor de utilizat, plus recunoaștere vocală avansată și navigare bazată pe cloud. Datorită actualizărilor wireless prin SYNC, aplicațiile software și tehnologia SYNC de pe E‑Transit vor beneficia de cele mai recente noi funcții și îmbunătățiri de calitate.

În trafic și cu navigația activată, operatorii de flote pot beneficia de tehnologii avansate de asistare a șoferului, printre care recunoașterea semnelor de circulație (Traffic Sign Recognition)7 și asistență inteligentă la adaptarea vitezei (Intelligent Speed Assist) 7, care, împreună, identifică restricțiile de viteză și permit administratorilor de flote să stabilească limite de viteză pentru vehicule.

În plus, E-Transit este dotat cu o gamă de tehnologii disponibile menite să ajute clienții operatori de flote să reducă numărul incidentelor provocate de șoferi care generează cereri de despăgubire către asigurători. Printre acestea se numără asistența pre-coliziune (Pre-Collision Assist)7, sistemul de avertizare pentru unghiul mort (Blind Spot Information System) 7 cu sistemul de asistență și atenționare pentru păstrarea benzii de mers (Lane Change Warning & Aid) 7 și camera 360 cu funcția de frânare asistată la marșarier (Reverse Brake Assist).7 Împreună cu sistemul de pilot automat adaptiv inteligent (Intelligent Adaptive Cruise Control)7, aceste funcții pot contribui la menținerea standardelor de siguranță ale flotei și la reducerea riscului de accidente.

E-Transit oferă capacitatea foarte apreciată de clienții Transit

Conceput pentru a oferi o capacitate de încărcare fără compromisuri, bateria lui E-Transit este amplasată sub caroserie, asigurând un spațiu pentru încărcătură de până la 15,1 metri cubi 8, similar celui oferit de modelul Transit cu motor diesel și tracțiune pe spate.

Inginerii Ford au redesenat transmisia și suspensia spate ale lui E-Transit pentru a optimiza spațiul de încărcare, creând un sistem de suspensie cu braț semioscilant pentru exploatare în regim dur, care permite o precizie mai mare a direcției și o manevrabilitate mai bună, plus tracțiune superioară atât cu încărcătură, cât și fără.

Pentru clienții din Europa, este vizată o sarcină utilă de până la 1.616 kg în cazul versiunii autoutilitară și până la 1.967 kg în cazul versiunii autoșasiu.8 Motorul electric al autovehiculului oferă o putere de vârf de 198 kW (269 CP) și un cuplu de 430 Nm, ceea ce îl face cel mai puternic motor din segmentul autoutilitarelor pentru transportul mărfurilor complet electrice comercializate în Europa. Configurația cu propulsia pe puntea spate asigură o tracțiune de excepție atunci când vehiculul transportă o încărcătură mare.

În Europa, Ford va oferi o gamă generoasă de 25 de configurații pentru E-Transit, cu versiunile de caroserie autoutilitară, autoutilitară cu cabină dublă și autoșasiu, cu multiple opțiuni de lungime și înălțime a plafonului și o serie de opțiuni de masă totală maximă autorizată de până la 4,25 tone, pentru a satisface o largă varietate de necesități ale clienților.

Ca urmare a parteneriatelor de succes cu municipalitățile în ceea ce privește modelul Transit Custom Plug-In Hybrid, Ford va derula programe de testare la scară largă în cadrul flotelor clienților cu modelul E-Transit, pe principalele piețe europene, începând cu anul 2021.

# # #

  • 1 Datele de eficiență energetică omologate oficial vor fi publicate într-un moment mai apropiat de data punerii în vânzare. Autonomia și timpul de încărcare vizate se bazează pe valorile și calculele rezultate din testele efectuate de producător în conformitate cu ciclul de rulare WLTP. Autonomia efectivă variază în funcție de condiții, cum ar fi elemente externe, comportamente de exploatare, întreținerea vehiculului, vârsta și starea de sănătate a bateriei pe bază de litiu-ion.
  • Consumul de combustibil/energie, emisiile de CO2 și autonomia electrică declarate sunt stabilite în conformitate cu cerinţele şi specificaţiile tehnice ale Regulamentelor europene (CE) 715/2007 şi (UE) 2017/1151, cu modificările ulterioare. Tipul de vehicule ușoare omologat prin procedura de testare a vehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial (World Harmonised Light Vehicle Test Procedure, WLTP) va oferi informații referitoare la consumul de combustibil/ energie și emisii de CO2 în conformitate cu noul ciclu de conducere european (New European Drive Cycle, NEDC) și WLTP.WLTP va înlocui complet NEDC cel târziu până la finalul anului 2020. Procedurile de testare standard aplicate permit comparația între tipuri de vehicule diferite și producători diferiți. În timpul eliminării treptate a NEDC, consumul de combustibil WLTP și emisiile de CO2 sunt corelate cu NEDC. Va exista o oarecare variație față de consumul anterior de combustibil și față de nivelul de emisii anterior, deoarece unele elemente ale testelor s-au modificat, deci același vehicul ar putea avea un consum de combustibil diferit și emisii de CO2 diferite.
  • 2 La o perioadă de 3 ani sau 180,000 Km. Comparând întreținerea programată și neprogramată pentru o baterie electrică vs un model diesel similar
  • 3 Solicitați dealerului dumneavoastră informațiile privind garanția limitată.
  • 4 Viteza de încărcare scade pe măsură ce bateria ajunge la capacitatea maximă. Rezultatele individuale pot varia în funcție de timpii maximi de încărcare și de starea de încărcare a bateriei.
  • 5 Este posibil ca funcțiile să necesite activare.
  • 6 Nu conduceți în timp ce atenția vă este distrasă. Utilizați sisteme activate prin voce atunci când este posibil.Este posibil ca unele funcții să fie blocate în timp ce vehiculul este în viteză.Nu toate funcțiile sunt compatibile cu toate telefoanele.
  • 7 Funcțiile de asistență pentru șofer sunt suplimentare și nu înlocuiesc atenția și discernământul conducătorului auto și necesitatea controlării vehiculului de către acesta. Nu toate funcțiile sunt disponibile în cazul variantelor de autoșasiu.
  • 8 Încărcătura și capacitatea de încărcare sunt limitate în funcție de masă și distribuția masei.